Taiji school Yangshou dag 4 - Reisverslag uit Guilin, China van China Reis - WaarBenJij.nu Taiji school Yangshou dag 4 - Reisverslag uit Guilin, China van China Reis - WaarBenJij.nu

Taiji school Yangshou dag 4

Blijf op de hoogte en volg China

19 Oktober 2015 | China, Guilin

Taiji school Yangshou dag 4
dag 4 weer vroeg op , 8 uur, om naar de boot te gaan.
Uurtje rijden, dan opstappen op de achterste boot, leuk met al die Samsonite koffers over die boten slepen.
dan onderweg door al die mooie landschappen, het karst gebergte, naar Yangshou.
4 uur varen, met na 2 uur een lekker eten voorgeschoteld.w
aangekomen in Yangshou even moeten wachten op de transfer naar de Taiji school.
we moesten een heel eind lopen naar de 2 busjes die ons naar de school zouden brengen, was warm en voor velen een enorm gesjouw met de koffers .
de bussen gingen onderweg met goede moed om ons naar de taiji school te brengen. En na een kort ritje reden we de taiji school binnen, ware het niet dat dat de verkeerde was.
Het adres zou goed zijn maar omdat onze taiji school helemaal vernieuwd was en ook nog eens verplaatst was het zoeken voor de locals. Het was zoeken naar het juiste adres, te ver gereden, omkeren op smalle weggetjes, terugsteken en dan eindelijk de juiste weg gevonden, maar uiteindelijk konden de busjes er niet komen, te smal.
we hebben de koffers uit moeten laden, de taiji leraar kwam met gewone auto's halen , ik bedoel de koffers , wij moesten het laatste stijle stukje lopen.
Maar wat een prachtige Taiji school op een unieke locatie en enorm uitzicht
de kamers allen 7 sterren, bruidsuikers zijn het.
Echter voor 2 personen was het slapen op de bovenste verdieping samen met de zoon van de leraar, maar hij durfde het niet. Dus gingen Bas en Pierre samen op de bovenste verdieping in een met hout opgetimmerde sauna hut slapen.
Onder het eten ging het een beetje mis, 1 van de dames wilde een 1 persoons kamer, kon niet slapen. Velen waren gespannen en geprikkeld. Dus voor 3 nachten kon er een 1 persoonkamer geregeld worden. Nel heeft geprobeerd om Bas en Pierre onder te brengen in de mooie kamers, maar dit bleek een groot probleem, niemand wilde echt schuiven want..........
Uiteindelijk heeft Henk die alleen reiste de helpende hand geboden, Bas kon bij hem slapen.
Pierre mocht ook wel bij Patrick en Evelien op de kamer. Maar na 1 nacht proberen op de sauna kamer besloten om daar te blijven, heerlijk een eigen plekje.

De eerste fotos kunnen bekeken worden op bovenstaande link

• 19 Oktober 2015 - 11:20

Jos Heerkens:

Wat doen jullie veel !!. Geweldig. De foto's zijn hartstikke mooi, Pierre. Zo krijgen wij, zielige achterblijvers, een mooi beeld van wat jullie allemaal zien en uitspoken.
    Het moet allemaal overweldigend zijn, de natuur, maar ook de drukte.
    Ik hoop dat iedereen z'n goede humeur weer terug heeft en dat Pierre op de volgende plek de mooiste kamer krijgt.
    Nel, we hebben vorige week heel goed geoefend en gaan vanavond weer vrolijk aan de slag, dus je kan trots op ons zijn.
    Tot het volgende verslag.
    Groet Jos